Зупинка громадського транспорту у Львові. Суспільне Львів/Ольга Іващук
У мерії мають проаналізувати ситуацію та вивчити пропозиції щодо розрахунків, які надали автобусні компанії, каже директор департаменту міської мобільності Олег Забарило. За даними Львівської міської ради, згідно з ними, вартість однієї поїздки мала б складати понад 30 грн. У цей тариф закладена заробітна плата водіїв з нарахуваннями, паливо-мастильні матеріали, амортизація, техобслуговування та ремонти автобусів, інші витрати та прибуток підприємства.
"Ті, хто стверджує, що в нас найвищий тариф в Україні – 25 грн, насправді дані говорять про зовсім інше, тому що в нас є всі облікові дані. Середня поїздка є близько 13 грн. І готівкою на сьогоднішній день мало хто користується. Що стосується наших подальших дій, однозначно не підтримується підвищення оцієї граничної межі – 25 грн. Якщо і будемо перерозподіляти, то це буде дійсно по складових "Леокарту" і банківській карті", — говорить Олег Забарило.
За словами директора департаменту, якщо вартість проїзду переглянуть, то крім оплати банківською карткою та "Леокартом", зросте і пільговий тариф для студентів. Станом на сьогодні це 6 грн 50 коп.
Місцеві жителі невдоволені такою ініціативою перевізників.
"Я не готова платити більше. Достатньо поки що. За короткий період часу вони хочуть ще раз підняти оплату", — каже львів'янка Юлія.
"Ви подивіться, автобуси вже старі! Ну що то? Заходиш, а там підлога ледве не просідає. Я думаю, що до 20 грн навіть через карту… наразі я за ті послуги не бачу поки за що", — коментує мешканець Львова Олексій.
Востаннє вартість проїзду у транспорті Львова змінювали у вересні 2024 року. Однак порівнювати тарифи у Львові та інших містах складно, адже в кожному регіоні різні системи оплати, каже голова громадської організації “Зручне місто” Юрій Тер-Арутюнян.
"У нас немає маршруток, немає режиму маршрутного таксі, всі перевізники їздять у єдиній системі. Тобто, є певні фактори, які впливають на те, що витрати зросли, а надходження не ростуть. Тому тут є тільки два виходи: або фінансове навантаження спрямувати на пасажирів, тобто кожен пасажир буде платити більше. Або на бюджет міста. Ми всі просто скинемося і будемо компенсовувати перевізникам витрати з бюджету. Іншого не дано", — зазначає Юрій Тер-Арутюнян.
Ймовірні зміни щодо вартості проїзду стосуватимуться не лише автобусів, а й тролейбусів та трамваїв. Адже увесь транспорт Львова об’єднаний єдиною системою електронного квитка. Тим часом, в мерії запевняють, що вже на фінальній стадії запуск місячного абонемента на проїзд.