Артем Мякінніков, випускник школи машиністів. Суспільне Харків/Вікторія Якименко
Артем Мякінніков працює на лінії вже понад місяць.
Адреналін, мабуть, був у перший тиждень перед кожною зміною. Було цікаво, все нове. Зараз спокійніше. Тут більше відповідальність. Більше людей. Дитяча залізниця — це більше як навчальний центр. А метрополітен — це вже робота.
"Побачив поїзд — і він мене зачарував. Я зрозумів: я буду ним керувати"
Разом з Артемом працює ще один випускник школи машиністів — Андрій Сафіуллін. Він каже, що розуміє всю відповідальність цієї професії, тому навчання для нього було одночасно і важким, і легким.
"Складне у тому плані, що нова техніка, але легко було вивчати це все, коли це цікаво. Зі складного — це електричні схеми, але я опанував це. Тепер все зрозуміло. Відповідальність дуже висока, напруження. Тунель-станція, тунель-станція, пасажири, які заходять за обмежувальну лінію. Кожну секунду напоготові вживати будь-яких заходів до зупинки рухомого складу, до організації безпечного руху поїздів", — розповів Андрій.
Випускники школи машиністів у Харкові Артем Мякінніков та Андрій Сафіуллін. Суспільне Харків/Вікторія Якименко
Андрій Сафіуллін, машиніст електропоїзда Харківського метрополітену. Суспільне Харків/Вікторія ЯкименкоЗахотілося дуже давно. Ще, мабуть, у рочки три, коли я вперше побував у метрополітені. Побачив поїзд — і він мене зачарував. Я зрозумів: я буду ним керувати.
"Треба постійно поповнювати кадровий резерв"
Начальниця технічної школи харківського метрополітену Наталія Некрасова каже, попри війну попит та потреба у фахівцях не змінилися. Є певні критерії, за якими відбирають охочих для навчання та подальшого працевлаштування — звертають увагу на вік, освіту та стан здоров'я.
"Хтось йде на пенсію, зараз багато хто може мобілізуватися за необхідності, тому кадровий резерв ми формуємо. Попит є завжди, завжди є охочі. Але ми обираємо із кандидатів тих, хто підходить під наші вимоги. Звертаємо увагу на вік — він має бути від 18 років, незалежно від статі. Освіта має, як мінімум, бути професійно-технічною або повна загальна середня освіта, і вища, і так далі. Має бути стан здоров'я відповідно до вимог професії. Головне — бажання опанувати, навчитися й поповнити наші лави", — розповіла начальниця технічної школи.
Наталія Некрасова, начальниця технічної школи Харківського метрополітену. Суспільне Харків/Вікторія Якименко
Харківський метрополітен. Суспільне Харків/Вікторія Якименко
За її словами, навчатися на машиністів виявляють бажання не тільки хлопці, а й дівчата.
"Попередній випуск — було декілька охочих дівчат, але вони не пройшли співбесіду. У цьому наборі, новому, у нас є охочі дівчата. Плануємо поповнити лави й дівчатами", — зазначила Наталія Некрасова.
Випуск, де навчалися Андрій та Артем, працівники школи називають "мрійниками".
Це досить молоді люди, що закінчили навчання, яке тривало понад 10 місяців. Складалося воно з теоретичного курсу, яке було десь пів року, і три-чотири місяці був практичний курс. Це — мрійники. Це ті хлопці, які мріяли, тому у них очі горять зараз і коли навчалися. Вони з цікавістю опановували весь матеріал.
Навчання у технічній школі метрополітену відбувається в очному форматі, відзначила Наталія Некрасова. Матеріал викладають кваліфіковані машиністи-інструктори, а практику учні проходять на лінії або в депо.
Випускники школи машиністів у Харкові. Суспільне Харків/Вікторія Якименко
"Професія машиніста належить до категорії робіт із підвищеною небезпекою, тому навчати дистанційно ми не вважаємо можливим, тому що це необхідні знання, які необхідно реалізувати на практиці, дистанційно розповісти все неможливо. Краще, коли це очно, коли на прикладах", — розповіла Некрасова.
Начальниця технічної школи каже, зараз триває набір охочих на навчання. Детальну інформацію про умови та вимоги можна знайти на сайті або в соцмережах Харківського метрополітену.
Читати ще У Харкові вперше в Україні в метро запрацював сервісний центр МВС: фоторепортаж
Читати ще Харків’янин написав першу в Україні книгу про історію Малої Південної залізниці