Як на місцях влучань у Харкові працюють автобуси спецпризначення

Директор міськдепартаменту надзвичайних ситуацій Богдан Гладких біля пересувного пункту управління, березень 2025 року. Суспільне Харків/Валерія Ємець

"Ми можемо оперативно розуміти, яка кількість людей може перебувати в цих квартирах. Там є інтернет, принтер, професійний дрон з тепловізором, який дає можливість в онлайн-режимі передавати картинку на ситуаційний центр міста Харкова", — каже Гладких.

Пересувний пункт управління у Харкові, березень 2025 року. Суспільне Харків/Валерія Ємець

За потреби пересувний пункт управління може дублювати функції ситуаційного центру.

"У випадку, не дай Боже, виходу з ладу основного пункту, де вмикається тривога, ми також з цього автомобіля можемо по місту Харкову включати сирени. Крім того, тут є і доступ до міських спеціалізованих камер відеоспостереження", — розповідає директор департаменту.

Професійний дрон з тепловізором, який дає можливість в онлайн-режимі передавати картинку на ситуаційний центр міста Харкова, березень 2025 року. Суспільне Харків/Валерія ЄмецьМи раніше виїжджали на своїх власних автомобілях, на яких немає спецсигналів, які не мають тих засобів для роботи на місці надзвичайної ситуації. Звичайно, це в десятки разів полегшує нашу роботу.

Директор міськдепартаменту надзвичайних ситуацій Богдан Гладких показує пересувний пункт управління, березень 2025 року. Суспільне Харків/Валерія Ємець

У Салтівському депо автобус швидкого реагування називають "автобусом незламності", розповіла перша заступниця начальника Тетяна Васильєва.

Перша заступниця начальника Салтівського депо Тетяна Васильєва показує автобус швидкого реагування, березень 2025 року. Суспільне Харків/Валерія Ємець

Цей автобус використовують на місцях обстрілів — щоб люди могли тут зігрітися, перепочити і поїсти. Також цим автобусом користуються працівники екстрених служб.

Водій автобуса швидкого реагування Андрій Суворов, березень 2025 року. Суспільне Харків/Валерія Ємець

"Зважаючи на те, у яку частину міста треба їхати, я маю бути на місці протягом 20 хвилин. Люди, які постраждали, яким потрібна якась допомога, вони приходять самі. Спочатку я підключаю генератор, ставлю чайник для кави, чаю. Даю все, що вони попросять: комусь поїсти, якщо автобус ще не прогрівся, даю людям пледи", — розказує водій Андрій Суворов.

Водій автобуса швидкого реагування Андрій Суворов, березень 2025 року. Суспільне Харків/Валерія Ємець

В автобусі також є набір аптечок для надання домедичної допомоги. Водій говорить, йому вже довелося її використати в одну зі змін.

Водій автобуса швидкого реагування Андрій Суворов вже застосовував аптечку, щоб допомогти пораненому внаслідок удару РФ чоловіку, березень 2025 року. Суспільне Харків/Валерія Ємець

"Це було наприкінці січня. Коли у будинок влучило. Чоловік прийшов, у нього була травмована рука. Він попросив бинт, щоб хоча б перемотати її. Ми перебинтували, допомогли. Потім одразу приїхала "швидка", вони обробили рану, перебинтували як треба", — згадує Суворов.

Автобус швидкого реагування у Харкові, березень 2025 року. Суспільне Харків/Валерія Ємець

Довжина "автобуса незламності" — 12 метрів. Нині у Салтівському депо обладнують ще один, менший автобус.

Читати ще

Екскурсії прифронтовим Харковом для іноземців: з якою метою вони приїжджають і який попит має воєнний туризм

Джерело