Парижани в неділю вирішуватимуть, чи зробити ще 500 вулиць пішохідними

Люди йдуть вулицею Рю Ермель, однією з пішохідних вулиць, перед загальноміським голосуванням 23 березня щодо пропозиції мерії зробити 500 вулиць пішохідними, Париж, Франція, 21 березня 2025 року. REUTERS/Abdul Saboor

У Франції у неділю, 23 березня, мешканці Парижа на референдумі проголосують, щоб вирішити, чи слід зробити ще 500 вулиць міста пішохідними та озеленити їх.

Про це повідомляє Reuters.

Йдеться про спробу мерії французької столиці обмежити використання автомобілів і поліпшити якість повітря.

Це вже третій подібний референдум у Парижі за останні роки — після голосування у 2023 році, яке схвалило заборону на електросамокати, та минулорічного рішення потроїти плату за паркування для великих позашляховиків.

“Протягом останніх 25 років ми поступово відвойовували громадський простір для пішохідного руху, для м'якого руху, і за допомогою “вулиць-садів” створювали легені в районах, місцях, де ми живемо”, — сказав заступник мера Патрік Блок в інтерв'ю агентству Reuters напередодні недільного голосування.

Дані мерії Парижа показують, що автомобільний рух у місті скоротився більш ніж удвічі відтоді, як соціалісти прийшли до влади на рубежі століть.

Мер Парижа Анн Ідальго, яка перебуває на посаді з 2014 року, відповідальна за значні перетворення на вулицях міста. Як відзначає агенція, з 2020 року було створено 84 км велосипедних доріжок, а використання велосипедів зросло на 71% між закінченням карантину через COVID-19 і 2023 роком.

У разі успішного недільного референдуму в Парижі ліквідують 10 000 додаткових паркувальних місць, на додачу до 10 000, ліквідованих з 2020 року. З двома мільйонами жителів столиці проведуть консультації, які вулиці стануть пішохідними зонами.

500 вулиць, які будуть озеленені, доведуть загальну кількість цих “зелених легенів” до майже 700, що становитиме трохи більше однієї десятої частини вулиць столиці.

Париж в кінці списку найзеленіших столиць Європи

Попри на нещодавні зміни, Париж відстає від інших європейських столиць за рівнем зеленої інфраструктури, яка включає приватні сади, парки, обсаджені деревами вулиці, водні та водно-болотні угіддя. Згідно з даними Європейського агентства з навколишнього середовища, вона становить лише 26% площі міста порівняно з середнім показником європейських столиць у 41%.

Критики змін кажуть, що заходи мерії ускладнюють добирання на роботу і за покупками в центр міста для 10 мільйонів людей, які живуть у передмісті, де мережа громадського транспорту менш щільна.

“Важливо знати, що місто Париж — це не музей. Це все ще місто, де люди працюють, де працівники змушені пересуватися, куди змушені приїжджати люди з великого Парижа, де є магазини”, — заявив Філіп Нозьєр, голова асоціації автовласників 40M.

Джерело